Le forum du XJRTEAM
Le forum des passionnés du XJR 1200 et 1300
AccueilRechercherDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le deal à ne pas rater :
Manga Chainsaw Man : où acheter le Tome 17 édition Collector de ...
19.99 €
Voir le deal

Partagez
 

 "Nology effect" à peu cher

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Marc5038

Marc5038

Masculin
Age : 45
Localisation : Creuse du Nord, Essonne, Paris
Date d'inscription : 13/09/2016

"Nology effect" à peu cher Empty
MessageSujet: "Nology effect" à peu cher   "Nology effect" à peu cher Icon_minitimeMar 20 Sep 2016 - 1:07

Bonsoir à tous, je viens de voir ça sur le site fj1200.info

Like Randy said, you're not going to get a hotter spark with new coils, but anyway you CAN improve your ignition system: using a relay to feed system voltage to the coils directly (using a fatter wire), avoiding voltage drops elsewhere in the system.
The power to the coils runs thru the main (key) switch, and a bunch of connectors. Each connection/switch will have some resistance and an associated voltage drop across this resistance. These voltage drops add up and, in consequence, the device being fed this power gets less than battery voltage..... The relays eliminate th[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]e resistive connections and each device fed thusly will get nearly-full battery voltage. 
Using a tester I checked that the coils were feed by only 10 v. With a relay I've gained 2 v. More voltage in means more voltage out from the coils: better and hotter sparks.
I fitted the relay in the battery box, and the fuse at the front of the battery to have good access. (Watch the pic)
The fatter wire from the battery goes to the front of the bike and under the fuel tank, where the coils live. I've done all connexions with travelling in mind: like every year I ride a lot of kilometres for Europe, in case of a relay breakdown I simply disconnect the relay wires on the OE connexions and re-connect the OE clamps.





The connexions are as follow (my bike is an European 3CV)
To earth: from relay nº 85 connection to a chassis point
To battery: from relay nº 30 connection to the positive
Red fatter wire from relay nº 87 connection to the coils
Coils connexions
 
White female clamp: - Red/white wire: insulated                                                                 White male clamp: - Red/white wire: red fatter wire from the relay from battery 87
                               - Grey wire: connected by a grey wire with the white male clamp grey wire            - Grey wire: connected by a grey wire with the white female clamp grey wire
 
Yellow female clamp:  - Red/white wire: to the relay, to activate 86                      Yellow male clamp:- Red/white wire: red fatter wire from the relay from battery orange wire
                                  - Orange: connected by a green wire with the yellow male clamp orange wire        - Orange: connected by a green wire with the yellow female clamp
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]
Today I´ve tested the new relay mod and, like Pat told me, new float bowls fuel level, 23 mm, from the previous 21 that I found them
I´ve chosen the worst possible scenery: hot day temperature, curvy, tight, slow known road that go from level sea altitude to 2.000 m. high in 40 kms where I drive very hard form 2 - 6.000 rpm all the time in 2nd/3rd gear (more is impossible: you go to the ditch... and the ditch is at the bottom of a 500 m cliff. Scary! )

The bike accelerate with fierce power, I´ve near eliminated the backfires... but I´ve got HOT. Even with cold sparks and with big oil cooler, the oil went to 120ºC in 30 kms, when last week, with similar temperature, didn't pass from 105ºC in the 40 kms

So I revised the float bowls level one more time, leaving them in 22 mm. little backfires have appeared again, but less than the OE settings, and the temperature have come back to the normality
Revenir en haut Aller en bas
Marc5038

Marc5038

Masculin
Age : 45
Localisation : Creuse du Nord, Essonne, Paris
Date d'inscription : 13/09/2016

"Nology effect" à peu cher Empty
MessageSujet: Re: "Nology effect" à peu cher   "Nology effect" à peu cher Icon_minitimeMar 20 Sep 2016 - 1:19

Pour ceux qui ne lisent pas l'anglais...

L'idée est d'intercaler un relai entre la batterie et les bobines afin de bénéficier d'environ 2volts supplémentaire à l'entrée des bobines (l'article dit que le système d'origine en passant par le contacteur et les connecteurs divers i l y a seulement 10 volt). Il emploi également pour ce faire une section de câble plus importante pour le 12V que la section d'origine pour se faire.

L'accélération serait alors "féroce"...
Revenir en haut Aller en bas
Reuze-Biloute

Reuze-Biloute

Masculin
Age : 52
Localisation : narbonne
Date d'inscription : 05/08/2015

"Nology effect" à peu cher Empty
MessageSujet: Re: "Nology effect" à peu cher   "Nology effect" à peu cher Icon_minitimeMar 20 Sep 2016 - 20:07

donc ! si moi pas trop bête Embarassed

cela veut dire que deux XJR identique ! avec ce système, l'un mettrai un vent a l'autre scratch
Revenir en haut Aller en bas
Marc5038

Marc5038

Masculin
Age : 45
Localisation : Creuse du Nord, Essonne, Paris
Date d'inscription : 13/09/2016

"Nology effect" à peu cher Empty
MessageSujet: Re: "Nology effect" à peu cher   "Nology effect" à peu cher Icon_minitimeMar 20 Sep 2016 - 20:17

Non, car la puissance si il y a en plus doit être tres substentiel. C est que le ressenti à la poignée du moteur doit être plus nerveux et rageur.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




"Nology effect" à peu cher Empty
MessageSujet: Re: "Nology effect" à peu cher   "Nology effect" à peu cher Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 

"Nology effect" à peu cher

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1

 Sujets similaires

-
» Recherche sur Nology
» allumage nology
» allumage NOLOGY et DYNATEK
» fils de bougie nology
» Infos sur le branchement des dyna + nology

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Le forum du XJRTEAM :: Partie Moteur :: Allumage-